بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
سرخط خبرها

تازه‌ترین اظهارات وزیر ارتباطات درباره وضعیت اینترنت همراه و ثابت| دلیل کاهش کیفیت و کندی سرعت اینترنت چیست؟

  • کد خبر: ۱۱۳۲۲۹
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
  • ۱
تازه‌ترین اظهارات وزیر ارتباطات درباره وضعیت اینترنت همراه و ثابت| دلیل کاهش کیفیت و کندی سرعت اینترنت چیست؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت همراه حداقل ۲۰ پله و در بخش اینترنت ثابت حداقل ۴۰ رتبه بهبود یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور در برنامه تلویزیونی صف اول دلایل کاهش کیفیت و کندی سرعت اینترنت را شرح داد و گفت: سرعت اینترنت تابع عوامل متعددی است که بخشی از رضایت‌بخش نبودن آن به گذشته بر می‌گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: غفلت از کیفیت اینترنت ثابت یکی از نکاتی است که سبب افت کیفیت اینترنت شده است، متاسفانه در سال‌های گذشته تمرکز فقط بر توسعه شبکه اینترنت همراه بوده است. توسعه شبکه موبایل در مقایسه با ایجاد زیرساخت‌های ثابت دشواری کم‌تری دارد. ظرفیت شبکه اینترنت همراه کشور توان به دوش کشیدن همه بار شبکه ثابت را ندارد.

زارع‌پور با اشاره به آخرین رتبه بندی پایگاه اسپید تست درخصوص رتبه ایران در سرعت اینترنت گفت: در شهریور ۱۴۰۰ میانگین سرعت اینترنت موبایل ۲۱ مگابیت بر ثانیه بود که هم اکنون به ۲۶ مگابیت افزایش پیدا کرده و رتبه ایران به ۷۱ در میان کشور‌های جهان رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در همین حال در حوزه اینترنت ثابت میانگین سرعت در شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۹ مگابیت بود که هم اکنون به ۱۰.۴ مگابیت رسیده و ایران رتبه ۱۴۲ را در جهان دارد. میانگین سرعت موبایل در دنیا ۳۰ مگابیت و در سرعت اینترنت ثابت ۲۹ مگابیت است.

زارع‌پور افزود: سرعت فعلی اینترنت شایسته مردم نیست و تلاش ما در این دولت ارتقا سرعت روی زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور است. در دولت سیزدهم سعی خواهیم کرد تا پایان دولت دست کم ۲۰ پله در ارتباطات سیار و ۳۰ رتبه در شبکه ثابت ارتقاء پیدا کرده باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Russian Federation
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
1
تا الان که 30 پله تنزل پیدا کردین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->